Site içi SEO’dan sıklıkla bahsedilmektedir. Bunun temel sebebi; insan kontrolünde olan bir olgu oluşudur. Peki site içi SEO demekle neyi kastediyoruz; site içi SEO, tasarım bazlı ve içerik bazlı olarak ayrılmaktadır. Bu makalenin konusu “içerik bazlı” olarak yapabileceklerimizdir.
Sitelerimiz için içerik oluştururken dikkat etmemiz gereken en önemli şey oluşturulan içeriğin benzersizolmasıdır. Google’ın içeriğe verdiği önemin bilincinin artması sonucu Blackhat SEO’cular (Suistimalci SEO’cular) bot adı verdikleri özel programlar yazdırıp,internetteki içeriği kendi sitelerine çekmişlerdi. Böylece kolaylıkla ziyaretçi çekebilecek potansiyele ulaşmışlar ve tabiri yerindeyse çöplük siteler (scraper site)oluşturmuşlardı. Tasarım açısından ve içerik kalitesi açısından da yetersiz olan bu siteler kısa sürede Google’ın dikkatini çekti ve bunun karşısında “özgün içerik” denen kavram oluşturuldu. Bundan böyle SEO Dünyasında sıklıkla adı geçen bir kavram haline geldi.
Peki Google özgün içeriği nasıl belirliyor? Siz de biliyorsunuz ki; Google internetteki içeriği tararken Google Bot adı verilen bir yazılım kullanıyor. Bu yazılım link ağları üzerinde adeta ışık hızında hareket ederek her siteden verileri çekip veritabanına ekliyor. Bu noktada çekmiş olduğu içerikleri karşılaştırırken de özgün içerik olup olmadığını belirtiyor. Bunu çok basit bir şekilde yapabilir.
Peki ya birisi içeriğimi benden önce alıp,Google’a gösterirse ? İşte bu noktada karmaşa başlıyor. Çoğu kişi özgün içeriğin paragraf bazlı olduğunu düşünürken,bir kısmı da cümle bazlı olduğunu düşünüyor. Kimisi içeriğin tamamını çalarken,kimisi bir kısmını çalıp değiştiriyor.
Peki biz; içeriğin özgün olup olmadığını nasıl anlayabiliriz ? En basit şekilde; içerikten rastgele alınmış bir parçayı Google’da arayarak… Örneğin yukarıda kullanmış olduğum Peki Google özgün içeriği nasıl belirliyor?Cümlesini başına ve sonuna tırnak (“) koyarak aradığımda bir sonuç çıkmaması durumunda içeriğim özgün demektir. Bunu içerik hırsızlığını denetlemek için kullanabiliriz. Ancak denetlemenin dışında; önlem almamız da gerekecektir.
“İçerik bazlı” SEO Tekniklerine geri dönecek olursak; şöyle bir varsayım üzerinden gidebiliriz,biz buna “Google gibi düşünmek” diyoruz. Basit bir web sayfası düşünelim. Google bunun gibi milyarlarcasını bünyesinde barındırıyor J Bu sayfanın tamamiyle ne anlattığını nasıl analiz edebilir ? İşte bizim bakış açımız da bu şekilde olacak. Kendimizi Google’ın yerine koyarak düşüneceğiz..
Bir web sitesinin içeriğini bir gazete sayfasına benzetin. Bir gazete sayfasını açtınız ve 10 saniye içerisinde içinde neler yazdığını ve neyi anlattığını öğrenmeniz gerekiyor. Yapabileceklerimiz nelerdir ? İlk olarak başlığı okuruz öyle değil mi ? İşte bu yaklaşımla elde ettiğimiz ilk SEO Tekniği; Başlıklandırma. Peki başlıklandırmayı ele aldığımızda nelere dikkat ederiz ? İlk olarak içeriği direkt ulaştıran “manşeti” yani en büyük başlığı inceleriz. Bu da demek oluyor ki; Google en büyük punto ile yazılmış olan yazıya çok önem veriyor. (bknz.
tagı) Sonrasında da alt başlıkları inceleriz. (bknz. tagı ve tagı) Böylece içerik hakkında bir bakış açısı edinebiliriz.
Bunun dışında bizim makalelerimizde de olduğu üzere kaliteli her içerikte; kalın ve italik yer yer ise renkli bölümler bulunmaktadır. Bunları dergi sayfalarında da sıklıkla görebilirsiniz. Bir dergi editörü; ziyaretçinindikkatini çekmesini istediği bölümleri dergi sayfası üzerinde kalın olarak belirtir. Bir webmaster da bunu yapmaktadır. Google bu veriyi göz önüne alarak her zaman kalın,italik ve renkli olarak belirtilen yerlere dikkat eder. Biz de; site içeriğinde fazla abartmamak koşulu ile hedef kelimelerimizi vurgulayabiliriz.
Gazete sayfası mantığına geri dönelim. Her zaman bir haberi ya da makaleyi okurken ilk paragrafı veya en azından ilk bir kaç kelimeyi inceleriz ve yazının geri kalanı hakkında fikir edinip okumayı değip değmediğine karar veririz. Aynı mantık SEO üzerinde de işliyor. tagı; yani HTML dili üzerinde sitenin içeriğinin başladığı yerden itibaren, içerik niteliği taşıyan(kodlar hariç) ilk 25 kelime çok büyük önem taşır. Bu noktada ilk 25 kelimeyi çok iyi belirlemeli ve mutlaka hedef kelimenizi burada geçirmelisiniz.
Gazete sayfası mantığına son kez döndüğümüzde;ilgili resimleri sıklıkla incelediğimizi fark etmişsinizdir. Bir gazete haberi okurken ilk göz attıklarımız başlık ve sözkonusu haberin resmidir. Peki bu bilgiyi SEO üzerinde nasıl kullanabilirsiniz ? Malumunuz Google Bot adı verilen şey bir bilgisayar yazılımı ve asla insandan daha zeki ve fonksiyonel olamaz. Çünkü o bir insan yapımı J Bu hususta en önemli eksiği de resimleri okuyamaması ve onları anlamlandıramamasıdır. Yani Google Bot kördür. Biz ona;resimlerimizin ne içerdiğini ve ne anlattığını öğretmeliyiz. Bir resmi,bir site içerisinde göstermek istediğimizde; kodunu kullanırız. kodunu kullandığımızda; kalın olarak belirtilen kısmı incelediğinizde siz de görebilirsiniz ki; resmin ne ile ilişkili olduğunu anlatan kısmı “alt” tagı ile ifade edebiliyoruz. Bir tasarımcı değilseniz veya HTML bilginiz yoksa bu size oldukça karmaşık gelebilir. Bu yüzden bu kısmı atlayabilirsiniz J
Son olarak dikkat edeceğimiz anahtar kelime yoğunluğu’dur. İnternetten kolayca edinebileceğiniz “SEO Quake” eklentisinin “Keyword Density” özelliği ile basit bir şekilde kelime yoğunluğu analizi yapabilirsiniz.
Örnek olarak; seoteknikleri.com ‘u ele alalım. “SEO Quake” yükleyerek özelleştirdiğim Firefox tarayıcısını açıyorum ve adres çubuğuna sitemi yazıp giriş yapıyorum.
Resimde görüldüğü gibi density kısmını tıklayarak; sitemle ilgili oldukça geniş bir rapora ulaştım. Şu an karşımda tekli kelimelerin analizini görüyorum.
Gördüğünüz üzere sitemizde en sık kullanılan kelime “SEO” olmakla beraber türevlerinden olan“Google” kelimesinin de sıklıkla geçtiğini görüyoruz. Tabii ki Google’ın analizi bununla sınırlı kalmıyor. Çünkü Google tüm sayfaların içinde bulunduğu bir havuzu ele alarak sitenizin kelime yoğunluğunu değerlendiriyor ve; “Bu sitede en çok SEO ve Google kelimeleri kullanılıyor. Genel olarak tüm sayfalarda da durum bu şekilde,ben bu sitenin içeriğinin bu olduğunu anladım ve SEO ile ilgili aramalarda üst sıraya çıkarmalıyım” mantığını kullanarak sitemizi üst sıraya çıkarıyor.
alıntıdır ...
0 yorum:
Yorum Gönder